1. Advertising
    y u no do it?

    Advertising (learn more)

    Advertise virtually anything here, with CPM banner ads, CPM email ads and CPC contextual links. You can target relevant areas of the site and show ads based on geographical location of the user if you wish.

    Starts at just $1 per CPM or $0.10 per CPC.

Working as a content writer

Discussion in 'Copywriting' started by parsibagan, Jun 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WebBuddy

    WebBuddy Well-Known Member

    Messages:
    1,365
    Likes Received:
    23
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    100
    #61
    All thanks to your excellent motivation ( Magic Bullet what else? The power to change permanently and instantly) .SEMrush
     
    WebBuddy, Jun 23, 2010 IP
    SEMrush
  2. Perry Rose

    Perry Rose Peon

    Messages:
    3,801
    Likes Received:
    94
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    0
    #62
    *grabs the stick and throws it* fetch, little noobie, fetch!

    "beer money" WAAAAA HA HA HA *snort* HA HA HA HA



    Uh, huh? Ya gotta do better than that confused_clueless noob with no clients.

    Come on, give it to me, honey.

    Oh, Lord! ... Keep me from breaking a rib from the laughter.
     
    Perry Rose, Jun 23, 2010 IP
  3. WebBuddy

    WebBuddy Well-Known Member

    Messages:
    1,365
    Likes Received:
    23
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    100
    #63
    Oh, my Lord and he sells motivational books !! He should sell "SECRETS OF STAYING SOBER WHEN YOU ARE LOADED WITH CHEAP BEAR AND BUCKETSFULL OF SHIT" !!

    Okay Mr. Plunging Hormones you can laugh yourself to death and not many people here will notice. I am sure you are so ashamed of your silly website that you don't even care to mention it in your posts/signature. No worries, nobody is gonna steal your brilliant ideas on site design and your excellent copy.
     
    WebBuddy, Jun 23, 2010 IP
  4. Kraven2

    Kraven2 Active Member

    Messages:
    1,104
    Likes Received:
    46
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    65
    #64
    I think this would fall under the same category as seeing pink elephants. Delirium.
    But do go on :D

    And while you are at it fix your site security before someone comes along and eats all your bandwidth, so there will be no more crappy site to play with :)
     
    Kraven2, Jun 23, 2010 IP
  5. palmerlarryray

    palmerlarryray Active Member

    Messages:
    158
    Likes Received:
    3
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    80
    #65
    I always bid the jobs based on a specified word count from the client and then I get paid what I bid. Usually my word count well exceeds the specified number. On jobs doing a group of articles, I usually ask people if it will be okay that some articles may be a few words short of the word count and others will exceed it but it will all balance out and so far every one has liked the proposition. If I go over the word count, the extra words are a freebie. I'va always had return clients and usually I have more work than I can handle so I keep a waiting list.
     
    palmerlarryray, Jun 23, 2010 IP
  6. Perry Rose

    Perry Rose Peon

    Messages:
    3,801
    Likes Received:
    94
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    0
    #66
    Oh, come on, kids, that's it?! lol

    You two not only walk into walls, you couldn't think yourselves out of a walk-in closet.

    Is it no wonder I pick on you morons so much. "Pink elephants"??? lol Where's idiot # 3, the wizard? lol


    *throws the stick again* Go get it! ... Go get it!


    I use to do that. I just go by how long it will roughly take me, taking into account how much the article will do for the webmaster.

    Some don't do the word count, thinking that the article will just be padded with more words to get more money. I think I only had a few think that, which was fine. They have to be careful.

    Yeah, those waiting lists are goooood! Gotta love 'em!
     
    Last edited: Jun 23, 2010
    Perry Rose, Jun 23, 2010 IP
  7. Kraven2

    Kraven2 Active Member

    Messages:
    1,104
    Likes Received:
    46
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    65
    #67
    Kraven2, Jun 23, 2010 IP
  8. Perry Rose

    Perry Rose Peon

    Messages:
    3,801
    Likes Received:
    94
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    0
    #68
    lol me thinks he is getting red in the face.

    Nice vein in that forehead. Does it always pop out like that? lol

    *pats the kid on the head* There there now, little one, you'll be ok.

    *throws the stick again* Go get it, boy!
     
    Perry Rose, Jun 23, 2010 IP
  9. Kraven2

    Kraven2 Active Member

    Messages:
    1,104
    Likes Received:
    46
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    65
    #69
    No? Can't do it? So scam it is?
     
    Kraven2, Jun 23, 2010 IP
  10. Perry Rose

    Perry Rose Peon

    Messages:
    3,801
    Likes Received:
    94
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    0
    #70
    Ya know you're good when you can keep a noob coming back, time after time.

    Damn, he's running out of things to say!

    Hey, Mr. $5 an article...I saved the page with the "beer money" comment on it to give to my writer friends when we talk via IM (that's Internet Messaging, Gomer).

    You're a hoot. ... Thanks!

    *throws the stick*
     
    Perry Rose, Jun 23, 2010 IP
  11. Kraven2

    Kraven2 Active Member

    Messages:
    1,104
    Likes Received:
    46
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    65
    #71
    Translation: I will mention that blasted kraven2 to all my drinking buddies, that will show him!

    Now there is something worth saving.

    Now how about you show some of those Neuro Linguistic Programming skills of yours. We haven't seen them anywhere yet :D
     
    Kraven2, Jun 23, 2010 IP
  12. Perry Rose

    Perry Rose Peon

    Messages:
    3,801
    Likes Received:
    94
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    0
    #72
    Awww, now I got the kid coming back faster!

    How's the vein in that head, little one? ... Getting a little bit more mad?

    I want to hear more comments like "beer money." It's good stuff to share!

    *throws the stick*
     
    Perry Rose, Jun 23, 2010 IP
  13. Kraven2

    Kraven2 Active Member

    Messages:
    1,104
    Likes Received:
    46
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    65
    #73
    Nah, that takes more of a challenge then you can provide. You are merely entertainment :)
     
    Kraven2, Jun 23, 2010 IP
  14. Perry Rose

    Perry Rose Peon

    Messages:
    3,801
    Likes Received:
    94
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    0
    #74
    One sentence? That's it? And, look, he now has to use my words.

    Damn, kid, come on. Give it to me.

    Tell me more about perryrose.ca lol Now THAT'S good!

    Tell me more about your "God-are-these-awful" $5 articles, and how others who charge $3 is "beer money."

    *throws the stick* FETCH!




    lol sorry, parsibagan. Here is your original post to get this back on track. Maybe these fools have gone out for a walk to calm down.

    OP:

    Working as a content writer
    Working as a freelance content writer, might well be one of the best jobs, for those who want to work from home. It might also be one of the worst, depending on whom you are working for. One fine morning you might find a well researched and carefully written article, returned back with the comment that, the word count is short. On discussing the problem with your employer, you discover to your horror, that the headline is not counted as a part of the job. This should set alarm bells ringing.

    However, if you choose to ignore the alarm, you can be rest assured that the day is not far off, when you shall also be required to add a resource box to the end of the text. Next follows the author’s bio. And (blasphemy… starting a sentence with `and’) here is the pièce de résistance. You are paid a certain amount of money to thoroughly research and write an article of 500 words. All of a sudden you are requested to write 10 articles of 50 words each, (remember… headings do not count?) for the same amount of money that a 500 words article fetched.

    The employer also states “There should be no speling or gramaticul errors and the articuls should pass the copyscape com, palgiarism will not be accepted.” Have a broad outlook. Instead of selling your articles for just $1, sell them for what they are worth. By selling them for $1 you are not only spoiling your future, you are also spoiling the future of many other talented writers. Look around and you will find gigs that pay a minimum of $10 per 500 words.
     
    Perry Rose, Jun 23, 2010 IP
  15. Kraven2

    Kraven2 Active Member

    Messages:
    1,104
    Likes Received:
    46
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    65
    #75
    Thats all it takes.

    You already have, it just has to sink in :)

    But that's okay, we fully understand how things take a while to process at your level of intelligence.
    So take a break smoke a Joy510 and wonder how this $5 article writer, has all this time to spend on you instead of writing :)
     
    Kraven2, Jun 23, 2010 IP
  16. Perry Rose

    Perry Rose Peon

    Messages:
    3,801
    Likes Received:
    94
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    0
    #76
    lol nope, the dumb kid ain't done yet. Sorry, man.

    The poor noob must be really mad. lol God love him!

    Let's see more links you are desperately searchin' for, $5 kid.

    *throws the stick*
     
    Perry Rose, Jun 23, 2010 IP
  17. Kraven2

    Kraven2 Active Member

    Messages:
    1,104
    Likes Received:
    46
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    65
    #77
    Why? Don't know you own stuff? I think you have this backwards, seeing how silent you are about it, you are desperately trying to hide it(Which is understandable when you look at the crappy thing).

    So why is that? Not so confident in those amazing skills? perryrose.ca wouldn't happen to be a scam now would it?
     
    Kraven2, Jun 23, 2010 IP
  18. Perry Rose

    Perry Rose Peon

    Messages:
    3,801
    Likes Received:
    94
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    0
    #78
    lol Damn, I'm good!

    He must be all out of breath, along with a red face and a now-bulging vein in his forehead.

    Watch the walls, little $5 noobie. You don't want to keep walking into them, risking popping that vein!

    *throws the stick out in the water* Swim for it, boy! ... Swim for it!
     
    Perry Rose, Jun 23, 2010 IP
  19. Kraven2

    Kraven2 Active Member

    Messages:
    1,104
    Likes Received:
    46
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    65
    #79
    I think I have made my point.

    It will sink in for you in a few hours. Enjoy :)
     
    Kraven2, Jun 23, 2010 IP
  20. Perry Rose

    Perry Rose Peon

    Messages:
    3,801
    Likes Received:
    94
    Best Answers:
    0
    Trophy Points:
    0
    #80
    lol he's made his point.

    God, I love this $5-an-article kid!

    Can he have his thread back, now, little noobie?

    Probably not.

    Here boy! *throws the stick*
     
    Perry Rose, Jun 23, 2010 IP
Thread Status:
Not open for further replies.