I COPIED THE INFO TO MAKE IT EASIER FOR THE READERS. The article seemed interesting to me, sorry that I don't have the time to translate it into english but you could try using Google translator for this. The link of the url of the article is in the bottom. -------------------------------------------- ЕÑли то, что мы ÑÐµÐ¹Ñ‡Ð°Ñ Ð½Ð°Ð±Ð»ÑŽÐ´Ð°ÐµÐ¼, будет продолжатьÑÑ Ð¸ дальше, возможно мы ÑвлÑемÑÑ ÑвидетелÑми конца "обмена ÑÑылками" как метода накачки PR и link popularity, по крайней мере в Гугле.ПоÑледний апдейт Гугла, прозванный "Jagger", доÑтавил немало хлопот тем, кто упал в выдаче Ñ Ñ‚Ð¾Ð¿Ð¾Ð²Ñ‹Ñ… меÑÑ‚ Ñтой поиÑковой ÑиÑтемы. Мы решили раÑÑмотреть более подробно, что же ÑÐµÐ¹Ñ‡Ð°Ñ Ð¿Ñ€Ð¾Ð¸Ñходит, и что из Ñтого можно Ð´Ð»Ñ ÑÐµÐ±Ñ Ð¿Ð¾Ñ‡ÐµÑ€Ð¿Ð½ÑƒÑ‚ÑŒ. У Ð½Ð°Ñ ÐµÑть неÑколько небольших Ñайтов Ñ Ð¾Ð³Ñ€Ð°Ð½Ð¸Ñ‡ÐµÐ½Ð½Ñ‹Ð¼ набором ÑÑылок. Ð’ оÑновном мы иÑпользуем их Ð´Ð»Ñ ÑкÑпериментов и апробации новых методов в аналитике. ÐÐ½Ð°Ð»Ð¸Ð·Ð¸Ñ€ÑƒÑ Ñ€ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚Ð°Ñ‚Ñ‹ Ñ Ñтих Ñайтов, мы быÑтро Ñмогли ÑоориентироватьÑÑ Ð² том, что проиÑходит во Ð²Ñ€ÐµÐ¼Ñ Ð°Ð¿Ð´ÐµÐ¹Ñ‚Ð° "Jagger", который вÑе еще идет (шел на момент напиÑÐ°Ð½Ð¸Ñ Ñтой Ñтатьи). ИÑÐ¿Ð¾Ð»ÑŒÐ·ÑƒÑ Ð¸Ð½Ñтрументы веб-аналитики, мы проÑмотрели иÑторию поÑещений Ñайтов роботами поиÑковых ÑиÑтем, а также проанализировли входÑщие ÑÑылки на Ñти Ñайты. Ð’ Ñвоем анализе нам пришлоÑÑŒ начать Ñ ÑнварÑ, чтобы получить наиболее полную картину дейÑтвий Гугла. Ðаше программное обеÑпечение также позволило нам увидеть вÑе входÑщие ÑÑылки, которые видÑÑ‚ поиÑковики, а не только те, которые отображаютÑÑ Ð¿Ð¾ команде "link:". Google обычно показывает только некоторые ÑÑылки на ваш Ñайт, не вÑе. И вот что мы увидели: Как и многие другие Ñайты, наши ÑкÑпериментальные Ñайты Ñильно упали в выдаче около 1-го июлÑ. Они потерÑли около 40% преждей ÑÑылочной популÑрноÑти (link popularity) и Ñильно поползли вниз. Также иÑчезли дублирующие ÑÑылки. Т.е. теперь отображаетÑÑ Ñ‚Ð¾Ð»ÑŒÐºÐ¾ одна ÑÑылка Ñ Ð¾Ð´Ð½Ð¾Ð³Ð¾ Ñайта. Когда началÑÑ Jagger, многие жаловалиÑÑŒ на неравномерноÑть в дейÑтвиÑÑ… Гугла, однако наши Ñайты не Ñкакали в выдаче. ВероÑтно, они уже были обработаны и потерÑли чаÑть Ñвоего веÑа. Однако, чиÑло внешних ÑÑылок немного выроÑло, что Ð½Ð°Ñ Ð²ÐµÑьма заинтереÑовало. Мы думали, что будем и дальше наблюдать неравномерноÑть в отображении Ñтруктуры ÑÑылок. Однако, проанализировав ÑÑылки, мы были поражены: ни одна из них не отображалаÑÑŒ Гуглом неÑколько недель назад, ни одна! Ðаше иÑÑледование показало, что Ñти ÑÑылки вÑе Ñто Ð²Ñ€ÐµÐ¼Ñ Ð±Ñ‹Ð»Ð¸ в "ÑÑылочном архиве" (Ñ‚.е. поиÑковик знал о них), но не показывалиÑÑŒ до Ñтого днÑ. Мы предположили, что, возможно, тут имеет меÑто быть учет возраÑта ÑÑылок, но, может быть, Ñто лишь Ñовпадение. Возможно также, что Ñтарые ÑÑылки иÑчезли потому что Ñайт-партнер уже прошел апдейт и ÑÑылки не получили ÑтатуÑа релевантных. Также мы заметили, что ни одна из новых ÑÑылок не была из чиÑла тех, на которые мы Ñтавили обратные. Другими Ñловами, вÑе взаимные ÑÑылки иÑчезли. Мы думаем, что Ñто произошло потому, что Google понижает в веÑе или даже полноÑтью избавлÑетÑÑ Ð¾Ñ‚ взаимных ÑÑылок как от метода накрутки популÑрноÑти. И, похоже, Ñто так и еÑть. Самый дешевый ÑпоÑоб Ð¿Ð¾Ð»ÑƒÑ‡ÐµÐ½Ð¸Ñ ÑÑылок, еÑли хотите. ЕÑли ваши Ñайты поÑтрадали во Ð²Ñ€ÐµÐ¼Ñ Ð¿Ð¾Ñледнего апдейта, обратите внимание на тип и иÑточники входÑщих ÑÑылок. ЕÑли большинÑтво из них получены методом обмена, Ñкорее вÑего причина вашего Ð¿Ð°Ð´ÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð¼ÐµÐ½Ð½Ð¾ в Ñтом. Ð’ течение второй недели апдейта Jagger, некоторые из наших взаимных ÑÑылок Ñнова Ñтали отображатьÑÑ. Однако мы заметили, что вернулиÑÑŒ ÑÑылки Ñ Ñ€ÐµÑурÑов, контент на которых был Ñильно релевантен нашему. ВернулиÑÑŒ ÑÑылки Ñ Ñо Ñтатей, где мы обÑуждали что-либо по нашей теме: веб-аналитике, или Ñ Ñ„Ð¾Ñ€ÑƒÐ¼Ð¾Ð², где были релевантные теме Ñайта темы. ПоÑтому мы думаем, что Ñти ÑÑылки вернулиÑÑŒ Ð±Ð»Ð°Ð³Ð¾Ð´Ð°Ñ€Ñ ÐºÐ¾Ð½Ñ‚ÐµÐ½Ñ‚Ñƒ, а не линковке. Другой тип ÑÑылок, которые Ñнова Ñтали отображатьÑÑ - необратные текÑтовые, вне завиÑимоÑти от того, откуда они идут. Ðти ÑÑылки также были Ñильно релевантны нашему бизнеÑу. Другими Ñловами, они Ñодержали ключевые Ñлова и/или фразы, имеющие отношение к нашему Ñайту и бизнеÑу. Ðто иÑÑледование побудило Ð½Ð°Ñ Ð¿ÐµÑ€ÐµÐ¾ÑмыÑлить нашу Ñтратегию отноÑительно ÑÑылок. Мы рекомендуем оÑтальным Ñделать то же Ñамое. Теперь мы ÑоÑредотачиваем наши уÑÐ¸Ð»Ð¸Ñ Ð½Ð° том, чтобы получить Ñильные одноÑторонние необратные ÑÑылки. Мы публикуем Ñтатьи, каталоги, и иÑпользуем другие еÑтеÑÑтвенные методы ÑÐ¾Ð·Ð´Ð°Ð½Ð¸Ñ Ñвоего имиджа и Ð¿Ð¾Ð²Ñ‹ÑˆÐµÐ½Ð¸Ñ Ð¸Ð½Ñ‚ÐµÑ€ÐµÑа Ñреди потенциальных клиентов. Ко вÑему прочему, мы ищем Ñхожие по облаÑти бизнеÑа, но не конкурентные организации, как например: веб-разработчики, компании-оптимизаторы, владельцы Ñайтов, дизайнеры, и выÑтраиваем Ñ Ð½Ð¸Ð¼Ð¸ деловые отношениÑ, результатом чего помимо прочего ÑвлÑÑŽÑ‚ÑÑ Ð¸ входÑщие ÑÑылки. Ðто не Ñамый быÑтрый метод, но, как мы думаем, Ñамый надежный, и в духе хорошего делового партнерÑтва. Самое главное - Ñтот метод универÑален Ð´Ð»Ñ Ð²Ñех поиÑковиков. Мы не Ñтанем больше обманывать и накручивать поиÑковики и их вечноменÑющиеÑÑ Ð°Ð»Ð³Ð¾Ñ€Ð¸Ñ‚Ð¼Ñ‹. Ðто игра, которую мы когда-нибудь по-любому проиграем. ВмеÑто Ñтого мы Ñтанем добывать надежные ÑÑылки и завоевывать популÑрноÑть Ñреди наших клиентов. КонцентрируÑÑÑŒ на выÑоком качеÑтве товаров и уÑлуг и занимании Ñвоего меÑта на рынке, на большом количеÑтве образовательных Ñтатей и релевантного контента, мы будем подниматьÑÑ Ð² выдаче и находитьÑÑ Ð² топе поиÑковых ÑиÑтем. Об Ñтом Ñтоит подумать. ----------------------- URL: http://www.softaz.org/2006/06/13/obmen_ssylkami_mertv_poslednijj_apdejjt_google_jagger.html
If the fact that we now observe, wakes it continued and further, are possible we yavlyaemsya by the witnesses of the end of the "exchange of references" as the method of pumping PR and link popularity, at least in Gugle.Posledniy of apdeyt Of gugla, called "Jagger", it delivered numerous troubles thereby, who fell in the delivery from the topovykh places of this search system. We solved it examined in more detail, however, that it is now occurred, and that possible for ourselves it got from this. there are several small sites with the limited collection of references. In essence we use them for the experiments and new method testings in the analyst. Analyzing results from these sites, we rapidly was able it was co-oriented in the fact that it was occurred during apdeyta "Jagger", which still goes (it went at the moment of writing this article). Using tools Web- analysts, we examined the history of the visits of sites by the robots of search systems, and also proanalizirovli the entering references to these sites. In its analysis us it was necessary it began from January so that would be obtained the most complete picture of the actions Of gugla. Our software also allowed us it saw all entering references, which vidyat prospectors, but not only those, which are reflected upon the command "link:". Google usually show only some references to your site, not all. And this is what we saw: Like many other sites, our experimental sites strongly fell in the delivery near 1st July. They lost of about 40% of prezhdey reference popularity (link popularity) and they strongly crawled downward. The duplicating references also disappeared. I.e. only one reference from one site now is reflected. When began Jagger, many complained about the nonuniformity in the actions Of gugla; however, our sites did not skip in the delivery. Probably, they already was processed they lost the part of their weight. However, the number of external references a little grew, which us very interested. We thought that budem and further observed the nonuniformity in mapping of the structure of references. However, analyzing references, we was struck: none of them was reflected By guglom several weeks ago, not one! Our study showed, that these references all this time they was in the "reference archive" (i.e. prospector he knew about them), but did not show to this day. We assumed that, possibly, here occurs it was the calculation it increased references, but perhaps the only agreement. Possible also that the old references disappeared because site- partner it already passed apdeyt and references they did not receive status of relevant. Also we noted that none of the new references was from the number of those, on which we placed reverse. In other words, all mutual references disappeared. We dumayem, that this occurred because Google reduces in the weight or even completely gets rid of the mutual references as from the method of winding the popularity. And, it is similar, this so there is. The cheapest method of obtaining the references, if you want. If your sites suffered during last apdeyta, you reverse attention to type and sources of the entering references. If majority of them are obtained by the method of exchange, the reason for your drop most likely precisely in this. During the second indivisible apdeyta Jagger, some of our mutual references again became it was reflected. However, we noted that returned the references from the resources, kontent on which was strongly it was relevant to our. References s from the articles, where we discussed anything on our theme, returned: Web- analyst, or from the forums, where was relevant to the theme of the site of theme. Therefore we dumayem, that these references returned because of kontentu, but not to linkovke. Another type of the references, which again became it was reflected - neobratnye text, independently of that, from where they idut. These references also was strongly they were relevant to our business. In other words, they contained the keywords and/or the phrases, which refer to our site and business. This study impelled us it rethought our strategy relative to references. We recommend rest it made the same. Now we sosredotachivayem our efforts on obtaining strong one-sided neobratnye references. We published articles, catalogs, and we use other yestesstvennye methods of creating of our image and increase in the interest among the potential clients. To entire other, we search for similar on the region of business, but not competitory organizations, as, for instance,: Web- developers, company- optimizers, the owners of sites, designers, and vystraivayem with them business relations, as a result of which among other things are the entering references. These are the most rapid method, but as we dumayem, is the most reliable, and in the spirit of a good business partnership. The main thing is this method it is universal for all prospectors. We not stanem more greatly deceived and wound prospectors and their vechnomenyayushchiyesya algorithms. This played, which we sometimes fall in love with proigrayem. Instead of this we stanem obtained reliable references and conquered popularity among our clients. Being concentrated on the high quality of goods and services and zanimanii of our place on the market, on a large quantity of educational articles and relevant kontenta, we budem rose in the delivery and was located in swamp search systems. It stands it thought on this. translated copy
Sorry I wish I could spend the time and translate it for you, but just in brief, it says that Google started to not pay attention to recip links, it looks for one way links and it doesn't matter what kind of site is linking to you. Also it develops a strategy that analizes your site's content. hope somebody else would translate the content that I can't manage doing myself Thanks Makaka, you got ahead of me
Nothing we don't already know, just touches upon the Jagger update and "supplemental links" i.e. link age filter, not much new stuff
its funny to read the robot's translation especially when the words are simply replaced by Latin letters